Innehållsförteckning
Redaktionellt
Förord | |
Ilona Rinne, Silwa Claesson | 1-2 |
Undervisningsmetodik - en svensk historia? | |
Silwa Claesson | 3-7 |
Artiklar
Undervisning som forebygger dannelse av udemokratiske holdninger. Videoobservasjoner og gruppeintervjuer på ungdomstrinnet | |
Herner Sæverot, Gerd Grimsæth, Christine Hope | 8-23 |
Gymnasieelevers anteckningspraktiker - lektionsanteckningar som metakognitiv strategi | |
Peter Ragnefors | 24-43 |
Student teachers’ interpretations of the basis for teacher self-efficacy | |
Harri Pitkäniemi, Timo Martikainen | 44-61 |
Sig det med sprogblomster! - censorers kvalitetsnormer og positioneringer ved bedømmelsen af afgangseksamen i ’Dansk, skriftlig fremstilling’ | |
Solveig Troelsen | 62-84 |
NoAD
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Göteborgs universitet
Box 300
SE-405 30 Göteborg
ISSN:2002-1534